21 november 2012

Stickad disktrasa

Hej på Er!

Gårdagskvällen spenderades i soffan tillsammans med mina två nya favoriter.

Den andra disktrasan blev klar.

Det låter faktiskt lite småtokigt .... stickad disktrasa...men...
Jag är frälst!
Stickade disktrasor är fantastiska!
Roliga att göra och superbra att använda.
Jag använde garnet Soft Cotton  (100% bomull) från Järbo. Men man kan även använda lingarn eller bambu.
Mönstret hittade jag här.
Har ni inte provat... gör det!

Nu blir det tvättstuga och packning inför resan till Sundsvall. Måste komma ihåg att packa ner Sierras stamtavla.

Hoppas att ni får en bra dag!!

Kram
Jenny

8 kommentarer:

  1. Å turkos disktrasa! Så snyggt! :) Disktrasor vill man ju byta ofta men jag antar att de du virkat går koka rena. Det gör jag med vanliga plus byter dem ofta.

    Sv; Ja visst kan de vara ute om de vill. Vår hönsgård är tyvärr heltäckt med snö och de vägrar gå ut. Ser på bloggar att deras höns trippar runt ute men då har de ingen snö. Det ser härligt ut med höns ute i gräset i November :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Snygga, och sticka kan jag ju faktiskt, så detta kanske jag borde lägga på min "måste pröva"-lista.
    Hoppas ni får en riktigt mysig tripp, kram Malin

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga färger!
    Visst är det kul och enkelt!:)
    Så smidigt att bara skicka i tvättmaskinen också!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men va häftigt, stickad trasa liksom! Fin var den också :)
    Hoppas du får en fin helg, kramar Helena
    pst! Fin krans i förra inlägget!

    SvaraRadera
  5. Var hittar jag mönstret på denna disktrasa?

    Hälsningar Sigrid

    sigrid.guldbrandsson@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sigrid!
      Här hittade jag mönstret till disktrasan: http://www.hildursbarnbarn.se/produkter/monster/gratismonster-disktrasa/
      Kram
      Jenny

      Radera
  6. Tack för inspiration, här ska stickas disktrasor!

    SvaraRadera

Hej!
Jag skulle bli så glad om du har lust att lämna ett litet avtryck innan du går.
Kram
Jenny